House of The Very Island’s f/w 2016-17: sartoriale agli occhi, anticonformista nell’animo

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Nominiamolo sin da subito tutto d’un fiato, per vedere l’effetto che fa: House of the Very Island’s club division middlesex klassenkampf but the question is where are you, now? Sconquassante, nevvero?

Ebbene sì, questo è un incontro di moda che necessita di mente e occhi ben aperti all’inaspettato: o meglio, questo è un incontro con un brand che fa moda, beninteso, e che attraverso di essa assottiglia i confini dei clichés fino a farli sfumare in nuovi modi di pensare generi e identità, e in nuovi modi di vestirli da capo a piedi, of course!

Quella di House of the Very Island’s è una storia made in Vienna di trasgressione saggia e anticonformismo sartoriale fondata nel 2006, e che con la collezione f/w2016-17 rinnova la forza del suo messaggio.
Dirompente nella sostanza e pressoché couture nell’apparenza!

In origine fu un blend intrigante e very underground dove la moda abitava la scena queer metropolitana e si mesceva alle arti più contemporanee, alla musica e al film-making, per opera di un gruppo di quattro creativi: dal 2008 House of the Very Island’s è il brand di Karin Krapfenbauer e Markus Hausleitner, che della sola moda han fatto il fulcro della propria opera creativa, nonché la loro dichiarazione d’indipendenza da standards polverosi, fatta di stoffe organiche, tagli sartoriali e silhouette avant-garde.

Una mescola di valori concettuali plasmati in forme vestibili materiali che percorre anche la collezione f/w 2016-17, dal titolo che è anch’esso una sfida all’intelletto, ma al contempo un premio al gusto: frame.framed.rahmen.gerahmt.

Come titolo insegna, la cornice è il fil rouge: inequivocabile elemento identificatore di ciò che è arte, la cornice ridotta in frammenti splendenti percorre come decori brillanti la collezione, a rievocare la natura artistica del brand da cui prende forma una carrellata di capi in cui l’attitude street-style si mescola a dettagli di classica couture menswear.
Il segreto è negli strati, dove giacche e cappotti hanno l’appiombo netto, sotto i quali si rilassano pantaloni spesso loosy e ogni tanto più fitted, il pied-de poule diventa un pattern contemporaneo e la palette gioca di contrasti tra il biancastro e il nero intenso intervallati da flash caldi.
I materiali hanno il pregio della sostenibilità, e l’alta qualità della lavorazione anche italiana, intanto le scarpe sono realizzate in esclusiva per il brand.

House of The Very Island’s f/w 2016-17: sartorial tradition with an unconventional soul

Let’s call it immediately in one shot, and see what it feels like: House of the Very Island’s club division middlesex klassenkampf but the question is where are you, now? Stunning, isn’t it? Well, yes, this is a n encounter with a special kind of fashion, that needs you to have your mind and eyes wide open: or rather, this is a chance to meet a fashion brand, but that uses fashion as a tool to thin down the boundaries of clichés until they blur into new ways of thinking about the gender and identity, and into new ways of dressing them.

House of the Very Island’s has a story made in Vienna, and made of wise transgression and sartorial nonconformity that was found in 2006, and that by the f/w 2016-17 renews the strength of its message. That is shattering in its substance, yet quite couture in its appearance!

Originally the brand was an intriguing and very underground blend where fashion inhabited the urban queer scene and mixed with most contemporary arts, music and film-making, thanks to a group of four creative people: since 2008 House of the Very Island’s has belonged to Karin Krapfenbauer and Markus Hausleitner, that put only fashion into the core of their creative work, turning it into their declaration of freedom from dusty standards, a statement made of organic fabrics, sartorial cuts and avant-garde silhouettes.

An amalgam of conceptual values shaped into material wearable forms, that still runs across the f/w 2016-17 collection, having a title that is a challenge for our mind too, but that at the same time rewards the fashion taste: frame.framed.rahmen.gerahmt.

As the title says, the frame is the fil rouge: unambiguous identifier of what is art, the frame reduced to shining fragments walks along the collection as glowing decorations, as to evoke the artistic nature of the brand from which a range of clothes where the street-style attitude merges with details of classic menswear couture. The secret lays into the layerings, where jackets and coats have a neat aplomb, under which trousers relax, often loosy and sometimes more straight, the pied-de poule becomes a contemporary pattern and the color palette plays with the contrast between the off-white and plain black, where flashes of warmer hues space out. The materials flaunt the virtue of sustainability ad the high-quality of the Italian origin; meanwhile the shoes are made exclusively for the brand.

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